Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenArias, M. Beatriz (Hrsg.); Casanova, Ursula (Hrsg.)
InstitutionNational Society for the Study of Education, Chicago, IL.
TitelBilingual Education: Politics, Practice, and Research. Ninety-Second Yearbook of the National Society for the Study of Education, Part II.
Quelle(1993), (280 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0077-5762
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Teachers; Cultural Context; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Family Influence; Language Research; Language Role; Limited English Speaking; Linguistic Theory; Political Influences; Politics of Education; Program Evaluation; Student Evaluation; Teacher Education
AbstractThis yearbook is a collection of essays on aspects of bilingual education as it affects the Hispanic population of the United States and, more particularly as it affects students in kindergarten through 12th grade. The yearbook includes the following chapters: "Contextualizing Bilingual Education" *Ursula Casanova, M. Beatriz Arias); "Symbols and the Political Context of Bilingual Education in the United States" (Walter G. Secada, Theodora Lightfoot); "The Evaluation of Bilingual Education" (Ann C. Willig, J. David Ramirez); "Bilingual Education and English as a Second Language: The Elementary School" (Robert D. Milk); "Secondary Schooling for Students Becoming Bilingual" (Tamara Lucas); "Assessment of Students in Bilingual Education" (Carmen Mercado, Magdalia Romero); "Language and Culture in the Preparation of Bilingual Teachers" (Barbara J. Merino, Christian J. Faltis); "A Look at Language as a Resource: Lessons from La Clase Magica" (Olga A. Vasquez); and "The Home-School Connection in Bilingual Education" (Claude Goldenberg). A glossary and name and subject indexes are included. (MSE)
AnmerkungenNational Society for the Study of Education, 5835 Kimbark Ave., Chicago, IL 60637.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: